Friday, January 16, 2015

Criss Cross Card - tutorial

Disse kortene er lekre og elegante,
Criss Cross kort.
Dette er mitt første....


Jeg synes alltid at Criss Cross kort er både lekre og stilige, 
og nå ville jeg endelig lage et selv.


Jeg har brukt en hel Bazzill-karong og først delt på midten ved 6".
Jeg har laget to omvendte sider som skal limes sammen på midten.


Så har jeg preget kortet på midten og skåret lange etter fra et hjørne til det andre.
Deretter har jeg brukt en "Punch Aroud the Page" fra MS.


Jeg har funnet frem mønsterpapir fra Panduro 
- et maskulint siden kortet skulle gies til en mann.


De to sidene limes sammen i midten og foran. 
Her kan man velge om man vil ha venstre eller høyre overliggende.


Så har jeg laget selve kortet som skal inni.
Det måler litt mindre enn 6x6" slik at det får plass oppi.


Jeg har også limt fast hvit kartong som har stansede sider til å skrive hilsen på.


Kortet ferdig med blomster og stæsj.


Så drar man selve kortet ut av "konvolutten".


Jeg har ikke valgt for mye pynt på kortet.
Men jeg synes selve mønsterarket med blant annet ruter og bøker
pyntet bra i seg selv.


Mitt første Criss Cross kort er ferdig!


Jeg er fornøyd!
Det var både enkelt, kjapt å lage og morsomt.

No comments:

Post a Comment