Sunday, May 19, 2013

Lekre roser av papir

Hjemmelagde papirroser!
Jeg bruker masse roser for å pynte kortene mine.
En dag kom jeg over en tutorial og tenkte,
- hvorfor ikke prøve?


Første forsøk.... Jeg regner med at de blir bedre etterhvert!


En rose i blått med prikker og gull.


En beige og rosa rose.


Og jeg klarte ikke stoppe - for dette var gøy!
Har brukt bokstavpapir, stripete og papir med målebånd.



Og sånn gjorde jeg det....


Man trenger 6x6" gjennomfarget papir, en mønstersaks og lim.
(Jeg har brukt Tulip Glitterlim - en god, gammel venn.)
Selvfølgelig kan du designe papiret selv med stempler etc.


Så klipper man arket "rundt" i alle hjørnene.

Klipp så i en spiral innover, ca 2 cm bred.

I enden av spiralen lar man det være igjen litt til å feste rosen i.


Så snurrer man opp fra der man begynte å klippe 
og lar det være en liten "rot" som man bretter mot seg.



Man snurrer hardere inn mot roser rot og litt løsere utover.


Når man kommer i enden og rosen er ferdig slipper man den opp litt 
og lar rosen folde seg ut.
Så limer man roten fast til ytterste ringen man lot være igjen til slutt.


Så kan man brette og bøye i papiret for å få en fin roseform.



Og lime helt inne i rosen mellom bladene slik at den ikke sklir opp.


Brette enda litt mer.....


Jeg limte til slutt hele rosen fast på et lite papir så jeg 
er sikker på at den holder formen.
Og så kan man pynte med glitter eller perler eller hva man måtte ønske.


Og her er ferdig resultat!
Gleder meg veldig til å pryde kortene mine med hjemmelagde papirroser!


Kunne ikke vente lenge før jeg lagde et kort!


Den store blå rosen er min, de to små er fra Prima Flowers.


Håper mottageren blir glad!



Synes du ikke at min forklaring holdt mål?

Følg Ddramba Ma på YouTube:

Beklager bildekvaliteten - men mobilkameraet mitt er ikke bedre.

No comments:

Post a Comment